Novinky

          • Poďakovanie rodičom za materiál do dielne

          • V mesiaci november naša škola zrealizovala zbierku výrobných materiálov, ktoré sú určené na prácu v dielni. Na predmet technika sme sa vrámci zbierky zamerali na zber pracovných rukavíc, štetcov, šmirgľov, spojovacieho materiálu, farieb a štetcov.  V tento školský rok majú niektorí vyučujúci v pláne vyrábať so žiakmi 2. stupňa interaktívne hry a hračky na školský dvor a tiež vyvýšené záhony určené na pestovanie rozličných užitkových či okrasných rastlín. Sme prekvapení, koľko rodičov a iných príbuzných našich žiakov bolo ochotných prispieť do zbierky. Touto formou veľmi pekne ďakujeme týmto darcom:

            p. riaditeľke Mgr. Ondrejkovej, p. Ščepkovi, p. Groschovi, p. Zápalkovi, p. Mašánovi, p. Kuníkovej, p. Anwar, p. Dendisovi, p. Bačovi a p. Havrlentovi.

            Milí darcovia, vami darované veci sú pre nás veľkým prínosom.

            Mgr. Samuel Kusenda

          • 17. november- workshop Sloboda a Demokracia

          • V pondelok dňa 17.11.2025 sme si pripomenuli udalosti z roku 1989 prostredníctvom workshopu Sloboda a Demokracia, ktorý bol spojený aj s výstavou kresieb žiakov z našej školy, ktorí vyobrazovali slobodu z ich pohľadu.

            Workshop bol realizovaný pre celý 2.stupeň ZŠ, v školskej knižnici a organizoval ho Mgr. Samuel Kusenda. Žiaci boli oboznámení s historickými udalosťami pred rokom 1989, s tým čo sa udialo 17.11.1989 a čo nasledovalo po tomto dátume. Následne žiaci realizovali niekoľko činností, kde zistili aké dopady majú spomenuté udalosti na ich dnešný život. Žiaci zisťovali tiež aké prvky slobody ich každodenne sprevádzajú, že sloboda nie je samozrejmosťou a zistili, čo sú základné princípy demokracie. Všetky aktivity, ktoré žiaci realizovali na workshope sa niesli v apolitickom duchu tak ako sa na akademickej pôde patrí a ich cieľom bolo žiakom vysvetliť základné pojmy ako sloboda a demokracia a tiež, že sloboda nie je samozrejmosťou, čo bolo žiakom prezentované na konkrétnych príkladoch z minulosti. 

            Na záver by sme chceli pochváliť žiakov 6.A triedy, ktorí boli spomedzi všetkých tried tou najaktívnejšou a veľmi disciplínovanou triedou.

             

            Mgr. Samuel Kusenda

          • EKOolympiáda 2025

          • Dňa 12.11.2025 sa konalo ostré kolo EKOolympiády, v ktorom súťažilo 12 žiakov zo siedmeho a  ôsmeho ročníka. Žiaci odpovedali na 50 otázok z tém: oceán, voda, pôda, biodiverzita, odpad, klimatická zmena. Do tejto olympiády bolo zapojených 6255 žiakov z celého Slovenska. Naši žiaci sa síce do finále nedostali, ale aj tak im patrí veľká vďaka za zapojenie sa do tejto olympiády, a že jej venovali čas aj na prípravu.

            Mgr. M. Muľová

          • Celoslovenská informatická súťaž iBobor 2025/2026

          • V týždni od 10.11. do 14.11. sa pokúsilo 44 žiakov od 3. do 9. ročníka dosiahnuť čo najlepší výsledok v celoslovenskej informatickej súťaži iBobor 2025/2026. Súťažilo sa online pri školských počítačoch. Každá kategória súťažila v iný deň. V kategórii Drobec (2. a 3. ročník) súťažili 3 žiaci z 3.A. V kategórii Bobrík (4. a 5. ročník) súťažilo 19 žiakov, 15 z nich sú úspešní. V kategórii Benjamín (6.-7. ročník) súťažilo 8 žiakov, 3 z nich je úspešných. V kat. Kadet (8.-9. roč.) súťažilo 14 žiakov, z nich 1 je úspešný. Úspešní riešitelia sú všetci súťažiaci, ktorí dosiahli aspoň polovicu "kladných bodov". Teda úspešný riešiteľ musí v kategórii Drobec dosiahnuť aspoň 45 bodov a v kategórii Bobrík aspoň 60 bodov a v ostatných kategóriách (Kadet, Benjamín) aspoň 50 bodov.

            Prehľad výsledkov si môžete pozrieť :

            Mgr. M. Muľová

          • ŽiTo v SÝPKE - 3.A, 4.A, 4.B

          • Dňa 12.11. 2025 sme sa spolu so 4. B, tretiakmi a našimi pani učiteľkami vybrali na výlet do Žita v Sýpke v Moravskom Lieskovom.

            Prvá aktivita, s ktorou nás privítali, bola vyrábanie náramku na ruku z ovčej vlny. Bolo to veľmi zábavné, ale zároveň aj ťažké. Keď sme si náramky spravili, čakala nás ďalšia aktivita, ktorá bola asi najzábavnejšia zo všetkých, ktoré sme tam mali.🤭 Hrali sme sa na stáda oviec a pomocou našich pastierov sme sa mali dostať do salaša. Zostali sme z toho celkom v pomykove ,😆 ale nakoniec sme sa do salašov všetci dostali. Hneď po tejto bláznivej aktivite sme išli na prestávku, napapať sa našich výborných desiat. Po sýtom jedle sme si išli prezrieť veci, z ktorých v minulosti aj dnes ľudia dokážu vyrobiť teplé oblečenie alebo teplú deku.  Skúsili sme si rôzne aktivity, ktoré nás bavili.  Dokonca  sme uplietli popruh na ruksak. Keď sme všetko dokončili, vybrali sme sa späť do školy. 😄💗 Exkurzia sa mi veľmi páčila. Bola som rada, že som si mohla znova zopakovať návštevu Žita v sýpke po roku 😘.

            Laura Gonová 4. A

          • Exkurzia- Múzeum holokaustu v Seredi

          • V stredu 12.11.2025 sa 23 žiakov z  9.A a 9 žiakov z 8.A zúčastnilo exkurzie do Múzea holokaustu v Seredi. Exkurzia pozostávala z 2 častí – prednášky a navštevy pracovného tábora.

            Prednáška bola síce obsiahla ale naši žiaci boli pozorní a aktívni, čo vyzdvihla aj prednášajúca pracovníčka múzea. Žiakom bola vybraná téma DETI a HOLOKAUST. Deviataci i ôsmaci sa tu dozvedeli o základných pojmoch ako antisemitizmus, arizácia, holokaust, tiež im boli prezentované udalosti a súvislosti, ktoré viedli k činom, ktoré spáchalo nacistické Nemecko spolu so Slovenským štátom.  Tiež im tu boli ukázané príbehy a osudy detí, ktoré boli v pracovnom tábore uväznené a deportované do tábora v Auschwitz v Poľsku.

            Po prednáške mali žiaci krátku prestávku na občerstvenie a po nej nasledovala návšteva pracovného tábora a jednotlivých budov. Počas presunov boli žiaci rozdelený do 5/6 členných tímov a mali za úlohu odpovedať na otázky, ktoré sa nachádzali na vzdelávacej kartičke vytvorenej pracovníčkou múzea. V každej budove si žiaci vypočuli krátky výklad a následne sa mohli v tímoch pohybovať po priestore budov a hľadať potrebné informácie. Počas práce naši žiaci kládli naozaj dobré otázky, ktoré prehĺbili ich vedomosti v danej téme. Po obhliadke všetkých expozícií nasledovalo vyhodnotenie jednotlivých tímov. Spomedzi všetkých bol najúspešnejší tím v zložení Timea Gúčiková, Diana Čechvalová, Leona Plichtová, Laura Burzová, Emma Blažejová a Ema Osuská.

            Žiaci boli počas exkurzie disciplinovaní a javili záujem o danú tému, za čo ich na úplnom konci pochválila pani pracovníčka z múzea a za čo ich chválime aj my, pedagogický dozor. So získanými informáciami budeme so žiakmi pracovať v nasledujúcich mesiacoch, najmä v predmetoch dejepis a občianska náuka.

            Mgr. Samuel Kusenda, Mgr. Monika Augustínová, Mgr. Zuzana Vienerová

          • Timravina studnička 2025

          • Hneď po prázdninách 3.11.2025 sa naši recitátori vybrali do Trenčína na regionálnu súťaž v prednese staršej slovenskej prózy Timravina studnička. A veru obsadili krásne miesta a sme na nich nesmierne hrdí: 

            1. miesto s postupom do celoslovenského kola (ktoré sa uskutoční v Lučenci) získala Vaneska Prídavková z 8.A
            2. miesto získal náš nový recitátor Edko Čavojský z 3.A
            3. miesto získala Vivienka Prídavková zo 6.A

            Deťúrence naše, veľmi ste nás potešili. Gratulujeme Vám k takému veľkému úspechu a prajeme Vám, aby ste pokračovali v začatej ceste úspešných recitátorov. 

            Mgr. V. Zemková

          • Rovesnícke učenie využitím lapbookov

          • V pondelok 3. 11. 2025 pokračovala spolupráca našich ôsmakov a deviatakov počas hodiny matematiky. Deviataci si pre svojich mladších spolužiakov nachystali precvičovacie tematické lapbooky s témou mocnín vo výrazoch. Keďže ôsmaci túto tému začínajú a deviataci ju aktuálne už majú kompletne prebranú, tak sme využili vhodný čas na vzájomné upevnenie učiva.
            Deviataci v skupinách pripravili vo svojich lapbookoch pexesá, flash karty, koleso šťastia, domino a rôzne iné kreatívne spôsoby precvičenia danej témy. Pripravovali sa veľmi zodpovedne, pretože ich nápady boli veľmi tvorivé a aktuálne. Následne úlohou ôsmakov bolo prejsť a čo najlepšie zvládnuť ich stanovištia. Z reakcií ôsmakov môžeme povedať, že sa im spolupráca páčila a naozaj ocenili rôznorodosť úloh a taktiež vzájomnú komunikáciu, resp. prípadné dovysvetlenie.
            Tešíme sa na ďaľšie spoločné aktivity.

            RNDr. D. Maráková

          • Záložka do knihy spája školy

          • V mesiacoch september a október 2025 sa všetky 3 oddelenia školských klubov detí zapojili do 16. ročníka československého projektu - Záložka do knihy spája školy. V tomto projekte je úlohou spojiť sa s partnerskou školou a vzájomne si vyrobiť záložky do knihy, zvyčajne na rozprávkovú tematiku. V tomto školskom roku 2025/26 bola našou partnerskou školou Základní škola a mateřská škola Herálec a téma projektu bola Cestovanie naprieč knižnými príbehmi.

            Naši družinári vyrobili približne 90 záložiek, ktoré boli na konci mesiaca október odoslané poštou k ich priateľom do Českej republiky. Každé z našich oddelení si zvolilo svoj postup pri vytváraní záložiek a taktiež ich dizajn. Vo výsledku však deti vyrobili pod vedením svojich vychovávateľov veľmi pekné záložky. Z partnerskej školy nám taktiež už dorazili záložky, ktoré vystavili na nástenku žiaci 5., 6. a 7. ročníka počas predmetu etická výchova na spodnej chodbe. Tu sa môžu prísť žiaci pozrieť na vyrobené záložky od žiakov zo ZŠ a MŠ Herálec. Výstava záložiek bude prebiehať počas celého mesiaca november. Po výstave, začiatkom mesiaca december, si žiaci
            z ŠKD budú môcť vybrať jednu zo záložiek. 

            Ďakujeme všetkým zúčastneným za zapojenie sa do projektu.

            Mgr. Samuel Kusenda
            Lea Heráková
            Nina Machovicová

          • ITV- Energia na zjedenie pre 8.a 9.ročník

          • Deň pred jesennými prázdninami, v stredu 29. 11. 2025, trávili čas v škole naši ôsmaci a deviataci trochu inak ako zvyčajne. Učiteľky prírodovedných predmetov si pripravili pre nich tematický deň „Energia na zjedenie“. Počas dňa žiaci hľadali odpovede na otázky: Ako zistíme, koľko energie prijímame v jedle? Ako sa odborne stanovuje energetická hodnota potravy? Vieme ju zistiť aj v školských podmienkach?

            Prvé dve hodiny boli žiaci rozdelení do 6 skupín odborníkov: teoretickí technici, experimentálni technici, výživoví poradcovia, spaľovači, fyziológovia rastlín, fyziológovia živočíchov. Ich úlohou bolo najskôr preštudovať pripravené pracovné materiály, pričom každá skupina mala iné materiály. Všetci sa snažili porozumieť svojej téme. Niektorí vyrábali školský bombový kalorimeter; iní spaľovali rôzne druhy potravín a zisťovali, čo najlepšie horí; ďalší počítali z kalorických potravinových tabuliek denný energetický príjem a tvorili pre seba optimálny jedálniček; iní zase zisťovali, koľko energie za deň spália pohodlnejší a aktívnejší ľudia a porovnávali výdaj s príjmom energie; ďalší skúmali, akými procesmi v rastline vznikajú tuky, bielkoviny, cukry a aký je ich obsah v rôznych rastlinách.

            Od 3. hodiny sa žiaci prerozdelili do 7 skupín tak, že v každej skupine bol aspoň jeden odborník na každú problematiku.  Najskôr v skupinách prediskutovali, aké znalosti získali z prvej časti dňa, vysvetlili svoje výpočty a výsledky, ku ktorým sa dopracovali. Potom spoločne realizovali pokus spaľovania vlašského orecha, určili si princíp, ako budú postupovať, aké vstupné veličiny budú musieť odmerať. Po zmeraní z nich počítali energetickú hodnotu orecha, ktorú porovnali s tabuľkovou hodnotou. Zamýšľali sa nad príčinami odchýliek. Všetko zapisovali do pripravených pracovných listov. Nakoniec spracovali z tohto dňa poster s individuálnymi postrehmi z tohto dňa. Vyrobené postery visia v priestoroch školy.

            Cieľom dňa bolo rozvíjať u žiakov

            • tímovú spoluprácu v rôzne zložených medziročníkových skupinách,
            • sústredenie sa na zaoberanie sa témou do hĺbky v širších súvislostiach medzipredmetových vzťahov,
            • čitateľskú gramotnosť,
            • technickú i matematickú zručnosť,
            • kritické myslenie.

             Veríme, že týmto dňom sme stanovený cieľ naplnili.

            Učiteľky z predmetovej komisie prírodovedných predmetov

      • Prihlásenie

      • Kontakty

        • Základná škola s materskou školou, Podolie 804
        • zspodolie@gmail.com
        • ZŠ - sekretariát: 032 7408411
        • ZŠ: 032 7408412, 032 7408413
          MŠ: 032 7408414
          ŠJ: 032 7408415
          ZŠ - mobil: 0911 961 480
        • Podolie 804
          916 22 Podolie
          Slovakia
        • 036125431
        • 2021628609
        • Riaditeľka školy:
          Mgr. Lucia Ondrejková - 032/7408412
          lucia.ondrejkova@zspodolie.sk
        • Zástupkyňa riaditeľky pre ZŠ:
          RNDr. Daniela Maráková - 032/7408413
          marakova@zspodolie.sk
        • Zástupkyňa riaditeľky pre MŠ:
          Mgr. Elena Sládková - 032/7408414
          mspodolie@gmail.com
        • Vedúca školskej jedálne:
          Mariana Porubská - 032/7408415
          sjedalenpodolie@gmail.com