• Školská zrelosť


        • Školská zrelosť:

          • telesná, rozumová a emocionálna vyspelosť na takej úrovni, že dieťa  dokáže úspešne zvládnuť školské povinnosti

           

          Telesná zrelosť:

          • prvá premena telesnej stavby dieťaťa – dieťa si dokáže chytiť pravou rukou  ľavé ucho a opačne

           

          Psychická zrelosť:

          • Ovplyvňuje ju podnetnosť domáceho prostredia
          • Používanie  hračiek,  kresliacich potrieb, skladačiek, kníh
          • Dieťa vníma mužské a ženské roly v rodine
          • Dieťa z celku dokáže vyčleniť časti a opäť z nich zložiť celok
          • Pozná farby
          • Rozlišuje tvary
          • Rozoznáva prvú a poslednú hlásku slova
          • Kresba vernejšie odráža skutočnosť
          • Dieťa vie obkresliť jednoduchú predlohu
          • Vie nakresliť postavu so všetkými jej časťami
          • Úchop ceruzky je správny
          • Pri kreslení preferuje jednu ruku
          • Kreslí tak, že línie sú pevné – neroztrasené
          • Vie vystrihnúť jednoduchý tvar podľa predkreslenej čiary
          • Dokáže postrehnúť podobnosti a rozdiely
          • Začína chápať vzťahy a súvislosti
          • Vie povedať svoje meno, priezvisko, adresu
          • Ovláda detské riekanky a piesne
          • Rozoznáva množstvo, veľkosť, poradie
          • Spočíta predmety do päť
          • Vie sa orientovať v priestore – vie, kde je vpredu, vzadu, hore, dole, vpravo, vľavo .........
          • Vie vyrozprávať krátky príbeh
          • Vie odlíšiť hru od povinnosti
          • Zadanú úlohu sa snaží splniť – nezačína stále nové aktivity – dokáže sa sústrediť 15 – 20 minút
          • Má primerané psychomotorické tempo
          • Vie sa samostatne obliecť, obuť, pozapínať gombíky, zaviazať šnúrky, samostatne najesť a obslúžiť na WC
          • Dieťa sa dokáže odlúčiť od matky – neskrýva sa za rodičov, neuteká
          • Zvykne si na nové prostredie – hrá sa spoločne s deťmi, nie je agresívne